Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„WARMIŃSKO-MAZURSKIE CENTRUM Integracji Społeczno-Zawodowej”
1. Informacja o Projekcie
- Projekt „WARMIŃSKO-MAZURSKIE CENTRUM Integracji Społeczno-Zawodowej”
numer RPWM.11.01.01-28-0007/20 (nazywany w dalszej części regulaminu Projektem), realizowany jest przez CENTRUM ROZWOJU SPOŁECZNO-EKONOMICZNEGO (Partnera Wiodącego Projektu/Beneficjenta Projektu) oraz EU ART Michał Byliniak (Partnera Projektu) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa RPWM.11.00.00 Włączenie społeczne, Działanie RPWM.11.01.00 „Aktywne włączenie, w tym z myślą o promowaniu równych szans oraz aktywnego uczestnictwa i zwiększaniu szans na zatrudnienie”, Poddziałanie RPWM.11.01.01 Aktywizacja społeczna i zawodowa osób wykluczonych oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym – projekty konkursowe, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. - Obszar realizacji Projektu: Projekt realizowany na terenie województwa warmińsko-mazurskiego z wyłączeniem MOF Olsztyn i Ełk. W skład MOF Olsztyna wchodzą następujące gminy: Miasto Olsztyn, Barczewo, Dywity, Gietrzwałd, Jonkowo, Purda, Stawiguda. W skład MOF Ełku wchodzą gmina Ełk i miasto Ełk..
- Okres realizacji Projektu: zgodnie z aktualnie obowiązującym Wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Działania RPWM.11.01.00 ustawiczne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
Okres realizacji założony dla wersji pierwotnej Wniosku o dofinansowanie realizacji projektu od 2020-09-15 do 2022-12-31 (zmiana okresu realizacji projektu nie wymaga zmiany dokumentów realizacyjnych projektu w tym regulaminów).
2. Grupa docelowa i formy wsparcia
Grupa docelowa
Projekt ukierunkowany jest na zwiększenie w okresie 15.09.2021 r. do 31.12.2022 r. zdolności do zatrudnienia oraz aktywnego udziału w życiu społecznym i zawodowym 65 osób zagrożonych ryzykiem ubóstwa i/lub wykluczenia społecznego, w wieku 18+, młodych poniżej 30 roku życia , zamieszkujących na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Do gmin, w których % osób korzystających ze świadczeń pomocy społ. jest wyższy, niż średni % osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej na terenie woj. warmińsko-mazurskiego zalicza się poniższe gminy w ramach poszczególnych powiatów:
BARTOSZYCKI |
GÓROWO IŁAWECKIE (GMINA MIEJSKA), BARTOSZYCE (GMINA WIEJSKA), BISZTYNEK (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), BISZTYNEK (MIASTO), BISZTYNEK (OBSZAR WIEJSKI), GÓROWO IŁAWECKIE (GMINA WIEJSKA), SĘPOPOL (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), SĘPOPOL (MIASTO), SĘPOPOL (OBSZAR WIEJSKI) |
BRANIEWSKI |
BRANIEWO (GMINA WIEJSKA), FROMBORK (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), FROMBORK (MIASTO), FROMBORK (OBSZAR WIEJSKI), LELKOWO (GMINA WIEJSKA), PIENIĘŻNO (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), PIENIĘŻNO (MIASTO), PIENIĘŻNO (OBSZAR WIEJSKI), PŁOSKINIA (GMINA WIEJSKA), WILCZĘTA (GMINA WIEJSKA) |
DZIAŁDOWSKI |
DZIAŁDOWO (GMINA WIEJSKA), IŁOWO-OSADA (GMINA WIEJSKA), RYBNO (GMINA WIEJSKA) |
ELBLĄSKI |
ELBLĄG (GMINA WIEJSKA), GODKOWO (GMINA WIEJSKA), GRONOWO ELBLĄSKIE (GMINA WIEJSKA), MARKUSY (GMINA WIEJSKA), MŁYNARY (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), MŁYNARY (MIASTO), MŁYNARY (OBSZAR WIEJSKI), PASŁĘK (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), PASŁĘK (MIASTO), PASŁĘK (OBSZAR WIEJSKI), RYCHLIKI (GMINA WIEJSKA), TOLKMICKO (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), TOLKMICKO (MIASTO), TOLKMICKO (OBSZAR WIEJSKI) |
EŁCKI | KALINOWO (GMINA WIEJSKA), PROSTKI (GMINA WIEJSKA), STARE JUCHY (GMINA WIEJSKA) |
GIŻYCKI |
KRUKLANKI (GMINA WIEJSKA), MIŁKI (GMINA WIEJSKA), RYN (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), RYN (MIASTO), RYN (OBSZAR WIEJSKI), WYDMINY (GMINA WIEJSKA) |
IŁAWSKI |
IŁAWA (GMINA WIEJSKA), KISIELICE (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), KISIELICE (MIASTO)KISIELICE (OBSZAR WIEJSKI), SUSZ (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA)SUSZ (MIASTO), SUSZ (OBSZAR WIEJSKI), ZALEWO (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), ZALEWO (MIASTO), ZALEWO (OBSZAR WIEJSKI) |
KĘTRZYŃSKI |
BARCIANY (GMINA WIEJSKA), KĘTRZYN (GMINA WIEJSKA), KORSZE (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), KORSZE (MIASTO), KORSZE (OBSZAR WIEJSKI), RESZEL (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), RESZEL (MIASTO), RESZEL (OBSZAR WIEJSKI), SROKOWO (GMINA WIEJSKA), |
LIDZBARSKI |
LIDZBARK WARMIŃSKI (GMINA WIEJSKA), LUBOMINO (GMINA WIEJSKA), ORNETA (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), ORNETA (MIASTO), ORNETA (OBSZAR WIEJSKI) |
MRĄGOWSKI |
MIKOŁAJKI (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), MIKOŁAJKI (MIASTO), MIKOŁAJKI (OBSZAR WIEJSKI), MRĄGOWO (GMINA WIEJSKA), PIECKI (GMINA WIEJSKA), SORKWITY (GMINA WIEJSKA) |
NIDZICKI |
JANOWIEC KOŚCIELNY (GMINA WIEJSKA), JANOWO (GMINA WIEJSKA), KOZŁOWO (GMINA WIEJSKA) |
NOWOMIEJSKI |
BISKUPIEC (GMINA WIEJSKA), GRODZICZNO (GMINA WIEJSKA), KURZĘTNIK (GMINA WIEJSKA), NOWE MIASTO LUBAWSKIE (GMINA WIEJSKA) |
OLECKI |
KOWALE OLECKIE (GMINA WIEJSKA), ŚWIĘTAJNO (GMINA WIEJSKA), WIELICZKI (GMINA WIEJSKA) |
OLSZTYŃSKI |
BISKUPIEC (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), BISKUPIEC (MIASTO), BISKUPIEC (OBSZAR WIEJSKI), KOLNO (GMINA WIEJSKA), ŚWIĄTKI (GMINA WIEJSKA) |
OSTRÓDZKI |
DĄBRÓWNO (GMINA WIEJSKA), GRUNWALD (GMINA WIEJSKA), ŁUKTA (GMINA WIEJSKA), MAŁDYTY (GMINA WIEJSKA), MIŁAKOWO (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), MIŁAKOWO (MIASTO), MIŁAKOWO (OBSZAR WIEJSKI), MIŁOMŁYN (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), MIŁOMŁYN (MIASTO), MIŁOMŁYN (OBSZAR WIEJSKI), MORĄG (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), MORĄG (MIASTO), MORĄG (OBSZAR WIEJSKI), OSTRÓDA (GMINA WIEJSKA) |
PISKI |
BIAŁA PISKA (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), BIAŁA PISKA (MIASTO), BIAŁA PISKA (OBSZAR WIEJSKI), ORZYSZ (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), ORZYSZ (MIASTO), ORZYSZ (OBSZAR WIEJSKI), RUCIANE-NIDA (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), RUCIANE-NIDA (MIASTO), RUCIANE-NIDA (OBSZAR WIEJSKI) |
SZCZYCIEŃSKI |
DŹWIERZUTY (GMINA WIEJSKA), JEDWABNO (GMINA WIEJSKA), PASYM (GMINA MIEJSKO-WIEJSKA), PASYM (MIASTO), PASYM (OBSZAR WIEJSKI), ROZOGI (GMINA WIEJSKA), ŚWIĘTAJNO (GMINA WIEJSKA), WIELBARK (GMINA WIEJSKA) |
GOŁDAPSKI |
(cały powiat)
|
WĘGORZEWSKI |
BUDRY (GMINA WIEJSKA) |
W ramach w/w grupy docelowej:
- osoby bezrobotne – będą stanowiły 30,77% grupy docelowej (20 osób), status na rynku pracy jest określany w dniu rozpoczęcia uczestnictwa w projekcie
- osoby długotrwale bezrobotne (tj. osoba bezrobotna nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy) – będą stanowiły 30,77% grupy docelowej (20 osób), status na rynku pracy jest określany w dniu rozpoczęcia uczestnictwa w projekcie,
- osoby bierne zawodowo – będą stanowiły 69,23% grupy docelowej (45 osób), status na rynku pracy jest określany w dniu rozpoczęcia uczestnictwa w projekcie,
- kobiety – będą stanowiły 60% grupy docelowej (39 osób),
- osoby niepełnosprawne (OzN) – tj. osoby z odpowiednim orzeczeniem lub innym dokumentem poświadczającym stan zdrowia. Przynależność do grupy osób niepełnosprawnych określana jest w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie. Osoby niepełnosprawne będą stanowiły, co najmniej 6,15% grupy docelowej (4 osoby).
W ramach projektu możliwy jest udział osób ze społeczności romskiej i korzystanie ze wsparcia w zakresie aktywnej integracji, o ile osoby te są osobami zagrożonymi ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (wsparcie w ramach projektu nie ma charakteru wsparcia przeznaczonego wyłącznie społeczności romskiej). W ramach projektu nie wspiera się osób odbywających karę pozbawienia wolności, z wyjątkiem osób objętych dozorem elektronicznym.
Projekt przewiduje, że co najmniej 40% uczestników projektu podejmie zatrudnienie
Formy wsparcia
W ramach Projektu „WARMIŃSKO-MAZURSKIE CENTRUM Integracji Społeczno-Zawodowej” realizowane są następujące bezpłatne formy wsparcia/usługi dla Uczestników/czek Projektu:
- Identyfikacja potrzeb Uczestnika/czki projektu, m.in. przez zdiagnozowanie i ocenę jego potrzeb i predyspozycji dokonanej przez Beneficjenta – wsparcie/usługa obligatoryjna dla każdego Kandydata/tki projektu.
- STWORZENIE INDYWIDUALNEJ ŚCIEŻKI REINTEGRACJI (IŚR) – identyfikacja indywidualnych potrzeb oraz potencjałów uczestnika – wsparcie/usługa obligatoryjna dla każdego Uczestnika/czki projektu. Proces wsparcia odbywał się będzie w oparciu o ścieżkę reintegracji, stworzoną indywidualnie dla każdej osoby, rodziny, środowiska zagrożonego ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, z uwzględnieniem diagnozy sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji, potrzeb. Dla każdego Uczestnika/czki projektu przewidziano:
- Indywidualne sesje z doradcą zawodowym – wywiad i opracowanie IŚR – dla każdego Uczestnika/czki projektu 3 godziny dla 65 Uczestników/czek, łącznie 195 godzin, z użyciem narzędzi analizy i diagnozy umożliwiający pozyskanie inf. na temat sytuacji życiowej i społeczno-zawodowej, barier w reintegracji, doświadczeń zawodowych, wykształcenia i predyspozycji Uczestnika/czki projektu.
- Indywidualne sesje z psychologiem – wywiad i opracowanie IŚR – dla każdego Uczestnika/czki projektu 3 godziny dla 65 Uczestników/czek, łącznie 195 godzin, z czynnym zaangażowaniem Uczestnika/czki projektu, zawierającej: zestaw kompleksowych i zindywidualizowanych form wsparcia, mających na celu wyprowadzenie danej osoby z ubóstwa lub wykluczenia społecznego, plan w zakresie aktywności podejmowanych przez Uczestnika/czki projektu w kierunku zmiany umożliwiającej uzyskanie zatrudnienia.
Indywidualne IŚR określać będzie intensywność form pomocy dostosowaną przez doradcę zawodowego i psychologa do indywidualnych potrzeb każdego Uczestnika/czki projektu. IŚR będzie akceptowana przez Uczestnika/czki projektu poprzez podpisanie Umowy.
- USŁUGI AKTYWNEJ INTEGRACJI O CHARAKTERZE SPOŁECZNYM – wsparcie/usługa obligatoryjna dla każdego Uczestnika/czki projektu. W ramach wsparcia/usługi realizowane będzie ZAPEWNIENIE USŁUG AKTYWNEJ INTEGRACJI O CHARAKTERZE SPOŁECZNYM dla każdego Uczestnika/czki projektu przewidziano:
- INDYWIDUALNE PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNE – indywidualne sesje z psychologiem – dla każdego Uczestnika/czki projektu 4 godziny dla 65 Uczestników/czek, łącznie 260 godzin, celem wzmacniania potrzeby zmiany u Uczestnika/czki projektu i stymulowania do jej samodzielnego dokonywania w oparciu o własne odkrycia, posiadane zasoby i potencjał. Uczestnik/czka projektu wraz z psychologiem skupią się na indywidualnych przyczynach niekorzystnej sytuacji i wspólnie będą poszukiwać najlepszych rozwiązań poprzez m.in.:
-
-
- wsparcie w budowaniu postawy proaktywnej Uczestnika/czki projektu,
- pokonywanie indywidualnych barier Uczestnika/czki projektu,
- analizę cech osobowości Uczestnika/czki projektu niezbędnych do wykonywania zawodu,
- motywowanie Uczestnika/czki projektu,
- pomoc Uczestnikowi/czce projektu w przejściu przez zmianę.
-
-
- GRUPOWE PORADNICTWO PSYCHOSPOŁECZNE – zajęcia z psychologiem – 5 grup, każda średnio 13 osób x 4 godziny łącznie 20 godzin dla 65 Uczestników/czek, celem wzmocnienia umiejętności aktywnego funkcjonowania Uczestnika/czki projektu w społeczeństwie, w tym określenie predyspozycji osobistych prowadzących do reintegracji zawodowej, wsparcia w wykorzystaniu psychofizycznych dyspozycji, pełnieniu ról społecznych, dostosowywaniu się do wymogów społeczeństwa. Poradnictwo grupowe obejmuje 3 bloki tematyczne:
-
-
- CODZIENNOŚĆ: kwestie związane z prowadzeniem gospodarstwa domowego, racjonalnym gospodarowaniem czasem i środkami finansowymi, wypełnianiem obowiązków rodzinnych.
- AUTOPREZENTACJA: umiejętności prezentowania się na zewnątrz, w tym swoich mocnych stron, pozytywnego wypowiadania się o sobie i kształtowania własnej samooceny.
- KOMUNIKACJA: kształtowanie pozytywnych relacji z bliskimi, osobami z otoczenia, pracodawcami, nawiązywania i podtrzymywania kontaktów społeczno-zawodowych.
-
- USŁUGI WSPIERAJĄCYCH INTEGRACJĘ – wsparcie/usługa obligatoryjna dla każdego Uczestnika/czki projektu realizowane poprzez USŁUGI WSPIERAJĄCE INTEGRACJĘ w ramach których dla każdego Uczestnika/czki projektu przewidziano:
- Indywidualne doradztwo prawne i/lub zdrowotne – dla każdego Uczestnika/czki projektu 4 godziny dla 65 Uczestników/czek, łącznie 260 godzin, realizowane przez 2 specjalistów (doradcę prawnego/terapeutę zajęciowego), świadczonego na rzecz Uczestnika/czki projektu, dla których IŚR wykaże taką potrzebę. Dopuszcza się zastosowanie obu wymienionych form wsparcia/usług dla każdego Uczestnika/czki projektu (jednocześnie zakłada się, iż część osób skorzysta ze wsparcia doradcy prawnego, a część z porad terapeuty zajęciowego.
Tematyka i zakres doradztwa będą uzależnione od indywidualnych potrzeb i oczekiwań Uczestnika/czki projektu a ich celem będzie:
-
- W zakresie DORADZTWA PRAWNEGO udzielenie Uczestnikowi/czce projektu, którzy potrzebują tego typu wsparcia, porad prawnych dotyczących prawa pracy, cywilnego i rodzinnego, rozwiązań w sprawach mieszkaniowych, socjalnych i alimentacyjnych, informowanie o możliwości korzystania ze świadczeń z pomocy społecznej i innych rozwiązań ustawowych, pomocy w pisaniu pism/wniosków do urzędów, wsparcia w rozwiązywaniu problemów prawnych, determinujących wykluczenie.
- W zakresie DORADZTWA ZDROWOTNEGO uzyskanie przez Uczestnika/czkę projektu wiedzy i narzędzi, przyczyniających się do złagodzenia lub wyeliminowania barier zdrowotnych utrudniających funkcjonowanie w społeczeństwie oraz powodujących oddalenie od rynku pracy. Uczestnik/czka projektu będą mieli możliwość uzyskania porad m.in. w zakresie możliwości rehabilitacji OzN, programów psychoterapii i terapeutycznych dla osób uzależnionych, sposobów pozyskania świadczeń pielęgnacyjnych i opiekuńczych.
- USŁUGI AKTYWNEJ INTEGRACJI O CHARAKTERZE ZAWODOWYM poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy – wsparcie/usługa obligatoryjna dla każdego Uczestnika/czki projektu realizowane poprzez USŁUGI AKTYWNEJ INTEGRACJI OCHARAKTERZE ZAWODOWYM – poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy. W ramach których dla każdego Uczestnika/czki projektu przewidziano:
- KOMPLEKSOWE POŚREDNICTWO PRACY– dla każdego Uczestnika/czki projektu 4 godziny dla 65 Uczestników/czek, łącznie 260 godzin, celem najtrafniejszego i świadomego dobór odpowiedniego zawodu dla Uczestnika/czki projektu w oparciu o kwalifikacje i kompetencje Uczestnika/czki projektu i oczekiwania pracodawców. W ramach pośrednictwa pracy:
-
-
- przeprowadzona zostanie wstępna indywidualna rozmowa z Uczestnikiem/czką projektu, celem zebrania informacji w ramach wspólnego poszukiwania pracy,
- Uczestnik/czka projektu zostanie poinformowany o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy,
- nastąpi przegląd ofert pracy,
- inicjowane i organizowane będą kontakty Uczestnik/czka projektu z pracodawcami.
- INDYWIDUALNE PORADNICTWO ZAWODOWE– indywidualne sesje z doradcą zawodowym dla każdego Uczestnika/czki projektu 3 godziny dla 65 Uczestników/czek, łącznie 195 godzi. Spotkania z doradcą wesprą Uczestnika/czę projektu w rozwiązaniu problemów zawodowych, zdiagnozują obszary wymagające dodatkowego wzmocnienia i wesprą ich w planowaniu ścieżki zawodowej, przygotują do radzenia sobie w środowisku pracy. Doradca będzie rekomendował Uczestnikowi/czce projektu możliwe sposoby rozwoju i podejmowania aktywności w kierunku branż z przyszłością w regionie i zawodów deficytowych. Indywidualne poradnictwo zawodowe pozwoli na:
- planowanie rozwoju zawodowego Uczestnika/czki projektu poprzez udzielanie porad w zakresie wyboru zawodu,
- poznanie predyspozycji i możliwości Uczestnika/czki projektu poprzez badanie zainteresowań i uzdolnień zawodowych,
- wsparcie Uczestnika/czkę projektu w pokonaniu indywidualnych problemów.
-
Od tego wsparcia/usługi w ramach projektu włączony zostanie nowatorski model aktywizacji zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym wypracowany w PIW EQUAL „Wstań unieś głowę” – nr A0518
- USŁUGI AKTYWNEJ INTEGRACJI O CHARAKTERZE ZAWODOWYM – szkolenia zawodowe – dla każdego Uczestnika/czki projektu. W ramach wsparcia/usługi zadania realizowane będą szkolenia zawodowe dla 65 Uczestników/czek, umożliwiające podniesienie kwalifikacji, kompetencji zawodowych lub umiejętności pożądanych na rynku pracy wzawodach deficytowych, spójnych z potrzebami rynku Tematyka szkoleń i kursów będzie odpowiadać zdiagnozowanym potrzebom i potencjałom Uczestnika/czki projektu oraz potrzebom rynku pracy, uszczegółowiona będzie po IŚR w oparciu o:
-
-
- BAROMETR ZAWODÓW najbardziej aktualny na dzień tworzenia IŚR,
- SKALĘ ZAINTERESOWANIA określonymi kwalifikacjami/kompetencjami wśród potencjalnych pracodawców,
- WSPÓŁPRACĘ z regionalnymi pracodawcami, przedstawicielami instytucji otaczających GD (m.in. GOPS/MOPS, PCPR, PUP)..
-
Kwalifikacja tematyczna będzie odbywać się na podstawie IŚR oraz późniejszej wiedzy na temat Uczestnika/czki projektu uzyskiwanej w toku wsparcia.
100% kursów pozwoli na nabycie kwalifikacji/kompetencji, potwierdzone odpowiednim dokumentem np. certyfikatem. Certyfikaty i inne dokumenty potwierdzające uzyskanie kwalifikacji będą rozpoznawalne i uznawane w danym środowisku, sektorze lub branży.
W okresie trwania szkolenia/kursu Uczestnikowi/czce przysługuje stypendium szkoleniowe na zasadach określonych w Umowie uczestnictwa w Projekcie.
- Uczestnik/czka projektu pobierający/a stypendium szkoleniowe traci prawo do pobierania świadczeń wypłacanych przez Powiatowy Urząd Pracy.
- W okresie trwania szkolenia/kursu Uczestnikowi/czce przysługuje zwrot kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania szkolenia oraz powrotu do miejsca zamieszkania. Zwrot przyznawany i wypłacany na podstawie Regulaminu zwrotu kosztów przejazdu i kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi do lat 7 oraz osobami zależnymi.
- W okresie trwania szkolenia/kursu Uczestnikowi/czce przysługuje zwrot kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi do lat 7 oraz osobami zależnymi. Zwrot przyznawany i wypłacany na podstawie Regulaminu zwrotu kosztów przejazdu i kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi do lat 7 oraz osobami zależnymi.
- USŁUGI AKTYWNEJ INTEGRACJI O CHARAKTERZE ZAWODOWYM – staże 3 miesięczne staże dla 33 Uczestników/czek projektu, dla których potrzeba wsparcia wynika z IŚR. Staż zgodny z nowymi kwalifikacjami/kompetencjami, które Uczestnik/czka projektu nabył w trakcie kursów/szkoleń realizowanych w ramach projektu.
- Staże realizowane w oparciu program ustalany indywidualnie dla każdego Uczestnika/czki stażu, zwiększające umiejętności praktyczne do wykonywania zawodu i uwzględniające predyspozycje psychofizyczne i zdrowotne, poziom wykształcenia oraz dotychczasowe kwalifikacje zawodowe Uczestnika/czki stażu.
- Staż odbywa się na podstawie umowy między organizatorem stażu, stażystą a podmiotem przyjmującym na staż.
- Stażysta wykonuje swoje obowiązki pod nadzorem opiekuna stażu.
- W okresie odbywania stażu Uczestnikowi/czce przysługuje stypendium stażowe na zasadach określonych w Umowie uczestnictwa w Projekcie.
- Uczestnik/czka projektu pobierający/a stypendium stażowe traci prawo do pobierania świadczeń wypłacanych przez Powiatowy Urząd Pracy.
- W okresie trwania stażu Uczestnikowi/czce przysługuje zwrot kosztów przejazdu
z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania stażu oraz powrotu do miejsca zamieszkania Zwrot przyznawany i wypłacany na podstawie Regulaminu zwrotu kosztów przejazdu i kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi do lat 7 oraz osobami zależnymi. - W okresie trwania stażu Uczestnikowi/czce przysługuje zwrot kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi do lat 7 oraz osobami zależnymi. Zwrot przyznawany i wypłacany na podstawie Regulaminu zwrotu kosztów przejazdu i kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi do lat 7 oraz osobami zależnymi.
3. Rekrutacja
- Rekrutacja do Projektu prowadzona jest przez CENTRUM ROZWOJU SPOŁECZNO-EKONOMICZNEGO (Partnera Wiodącego Projektu/Beneficjenta Projektu) Biuro Projektu: ul. Waśkowskiego 13, 84-200 Wejherowo oraz EU ART Michał Byliniak (Partnera Projektu), Biuro Projektu: plac Słowiański 2 pokój 116, 82-300 Elbląg, w części Burowej hotelu Arbiter.
- Rekrutacja prowadzona jest zgodnie z zasadą równości szans, płci i niedyskryminacji oraz zrównoważonego rozwoju z pełnym dostępem dla osób z niepełnosprawnościami
- Rekrutacja do Projektu prowadzona jest w sposób otwarty i cykliczno-ciągły – do wyczerpania miejsc z uwzględnieniem zapisów pkt 6 niniejszego paragrafu.
- W przypadku wyczerpania miejsc tworzone będą listy rezerwowe.
- W przypadku rezygnacji z udziału w Projekcie osoby znajdującej się na liście uczestników, jej miejsce zajmie osoba z listy rezerwowej.
- Pierwszeństwo udziału w projekcie mają kobiety, osoby długotrwale bezrobotne, osoby z niepełnosprawnościami orz osoby z zaburzeniami psychicznymi, w tym osoby z niepełnosprawnością intelektualną i osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, osoby doświadczające wielokrotnego wykluczenia osoby korzystające z PO PŻ. Jednoznaczne przyporządkowanie danej osoby do poszczególnych w/w kategorii osób daje dodatkowe punkty wagowe, odpowiednio:
- + 3 punkty – kobieta,
- +3 punkty – osoby długotrwale bezrobotne ,
- + 1 punkt – osoby z niepełnosprawnościami,
- + 1 punkt – osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, osoby niepełnosprawnością sprzężoną oraz osoby z zaburzeniami psychicznymi, w tym osoby z niepełnosprawnością intelektualną i osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
- + 1 punkt – osoby doświadczające wielokrotnego wykluczenia,
- + 1 punkt – osoby korzystające z PO PŻ.
- Osoba zainteresowana udziałem w Projekcie winna w pierwszej kolejności wypełnić formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik numer 1 do niniejszego regulaminu i dostarczyć go do Biura Projektu.
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego i dostarczenie go do Biura Projektu jest równoznaczne ze zgłoszeniem się do procesu rekrutacji Uczestników/czek Projektu i akceptacją postanowień Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie „WARMIŃSKO-MAZURSKIE CENTRUM Integracji Społeczno-Zawodowej”.
- Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie „WARMIŃSKO-MAZURSKIE CENTRUM Integracji Społeczno-Zawodowej” wraz z wszelką dokumentacją stanowiącą załączniki do w/w regulaminu (zał. 1 formularz zgłoszeniowy, zał. 2 Oświadczenie zał. 3 Ankieta identyfikacji potrzeb Uczestnika/czki, zał. 4 Ankieta badawcza – sytuacja Uczestnika/czki po zakończeniu udziału w projekcie (wzór), zał. 5 Regulamin zwrotu kosztów przejazdu i kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi do lat 7 oraz osobami zależnymi. zał. 6 Umowa uczestnictwa w Projekcie (wzór). dostępny jest w CENTRUM ROZWOJU SPOŁECZNO-EKONOMICZNEGO (Partnera Wiodącego Projektu/Beneficjenta Projektu) oraz EU ART Michał Byliniak (Partnera Projektu), Biuro Projektu: plac Słowiański 2 pokój 116, 82-300 Elbląg, w części Burowej hotelu Arbiter oraz w Internecie – strona www Beneficjenta Projektu.
- Na podstawie wstępnej weryfikacji, w oparciu o formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik numer 1 do niniejszego regulaminu, Kandydat/ka zostanie poinformowany/a o wstępnym zakwalifikowaniu się do udziału w Projekcie za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie. Na tej podstawie zostanie poproszony/a do udziału w Identyfikacji potrzeb. Na tej podstawie zostanie poproszony o przedłożenie uzupełnionych, pozostałych dokumentów stanowiących załączniki do niniejszego regulaminu.
- Beneficjent Projektu zarejestrowany w Powiatowym Urzędzie pracy wraz z przedłożeniem pozostałych dokumentów Uczestnik/czka Projektu zobowiązany/na jest przedłożyć zaświadczenie/oświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzające status Uczestnika/czki Projektu na rynku pracy (status na rynku pracy jest określany w dniu rozpoczęcia uczestnictwa w projekcie). Potencjalny Uczestnik/czka Projektu niezarejestrowany w Powiatowym Urzędzie wraz z przedłożeniem pozostałych dokumentów zobowiązany/na jest przedłożyć zaświadczenie z ZUS o braku odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, według stanu na dzień rozpoczęcia udziału w projekcie (tj. dzień rekrutacji, a nie udzielenia pierwszej formy wsparcia).
- Beneficjent Projektu zastrzega sobie prawo do zmiany postępowania rekrutacyjnego w przypadku liczby zgłoszonych kandydatów uniemożliwiającej utworzenie list rekrutacyjnych lub w przypadku wyczerpania liczby miejsc na poszczególne formy wsparcia w ramach Projektu.
- Beneficjent Projektu zastrzega sobie prawo do żądania przedłożenia przez Uczestnika/czkę projektu dodatkowych dokumentów, potwierdzających kwalifikowalność Uczestnika/czki projektu do udziału w nim i korzystania z form/usług wsparcia w ramach projektu.
- Beneficjent Projektu zapisami niniejszego regulaminu i pozostał dokumentacją projektu informuje, iż informacje podane przez Uczestnika/czkę Projektu mogą podlegać weryfikacji przez upoważnione instytucje (np. urzędy kontroli skarbowej) na podstawie krajowych rejestrów (np. rejestr ZUS, rejestr PUP) pod względem ich zgodności z prawdą.
4. Prawa i obowiązki Uczestników Projektu
- Osoba zakwalifikowana do Projektu staje się Uczestnikiem/czką Projektu od momentu podpisania Umowy uczestnictwa w Projekcie, na podstawie, której weźmie udział w indywidualnie ustalonych i kompleksowych, zgodnie z IŚR, formach wsparcia/usługach w zakresie aktywizacji zawodowej
- Uczestnik/czka Projektu zobowiązany jest do uczestnictwa i obecności w trakcie realizowanego wsparcia wskazanego w § 2 (dopuszcza się maksymalnie 20% nieobecności, pod warunkiem złożenia pisemnego usprawiedliwienia/wyjaśnienia i dokumentu potwierdzającego wystąpienie okoliczności uniemożlwiających uczestnictwo), przy czym uczestnictwo w identyfikacji potrzeb Uczestnika/czki projektu, w opracowaniu/aktualizacji IŚR oraz w egzaminach zewnętrznych jest w 100 % obowiązkowe
- Uczestnik/czka Projektu zobowiązany/na jest do dostarczenia wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów związanych z realizacją Projektu, w terminie wskazanym przez Beneficjenta Projektu (m.in. dokumenty – załączniki do niniejszego Regulaminu) w tym do przekazania informacji dotyczących sytuacji Uczestnik/czka Projektu po zakończeniu udziału w projekcie na zasadach i zgodnie z zakresem danych określonych przez Beneficjenta Projektu
- Uczestnik/czka Projektu zarejestrowany/a w Powiatowym Urzędzie Pracy, nie później niż w dniu rozpoczęcia w ramach Projektu szkolenia lub stażu, zobowiązany/na jest poinformować Powiatowy Urzędu Pracy o rozpoczęciu szkolenia lub stażu.
- Uczestnik/czka Projektu, który/a:
-
- zakończył udział w projekcie,
- przerwał udział w projekcie wcześniej, niż uprzednio było to planowane z powodu podjęcia pracy,
- podjął pracę, jednak jednocześnie kontynuował udział w projekcie,
zobowiązany/na jest do dostarczenia dokumentów potwierdzających podjęcie pracy do trzech miesięcy od wystąpienia sytuacji opisanych w pkt. a-c, (nie później niż po upływie 90 dni kalendarzowych od zakończenia udziału w projekcie) o ile Uczestnik/czka podejmie pracę; (np. kopia umowy o pracę, umowa cywilno-prawna, zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu, zaświadczenie potwierdzające podjęcie działalności gospodarczej, dowód opłacenia należnych składek na ubezpieczenia społeczne). Dodatkowo Uczestnik/czka zobowiązany/na jest do przekazania informacji na temat swojej sytuacji na rynku pracy do 4 tygodni po zakończeniu udziału w projekcie.
6.Przekroczenie dozwolonej nieobecności (20%) będzie skutkowało, prawem Beneficjenta Projektu do skreślenia Uczestnika/czki z listy Uczestników/czek Projektu (jego/jej miejsce zajmie pierwsza chętna osoba z listy rezerwowej, w przypadkach, kiedy będzie to możliwe), niemożliwością przystąpienia do egzaminu potwierdzającego nabyte kwalifikacje/kompetencje, tym samym nieotrzymania certyfikatu potwierdzającego nabyte kwalifikacje/kompetencje, oraz obowiązkiem zwrotu przez Uczestnika/czkę poniesionych przez Beneficjenta Projektu kosztów udzielonego wsparcia. Uczestnik/czka projektu nie jest obciążana zwrotem kosztów udzielonego wsparcia pod warunkiem, że nieobecność/przerwanie uczestnictwa w projekcie spowodowane jest podjęcia przez Uczestnika/czkę zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej i zostanie właściwie udokumentowane.
7.Uczestnik/czka Projektu zostaje skreślony/na z listy Uczestników/czek Projektu w przypadku naruszenia swoich obowiązków wymienionych w niniejszym regulaminie oraz w Umowie uczestnictwa w Projekcie.
8.W przypadku skreślenia Uczestnika/czki z udziału w Projekcie, Uczestnik/czka Projektu bez dodatkowego wezwania zobowiązany/na jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i odzieży ochronnej (jeśli je otrzymał/ła).
5. Zasady monitoringu
- Uczestnik/czka Projektu zobowiązany/na jest do każdorazowego potwierdzania swojej obecności na zajęciach.
- Potwierdzenie obecności następuje poprzez złożenie podpisu na liście obecności.
- Uczestnik/czka Projektu zobowiązany/na jest do wypełniania ankiet monitorujących/ ewaluacyjnych w trakcie uczestnictwa w Projekcie oraz po jego zakończeniu.
- Uczestnik/czka Projektu zobowiązany/na do informowania Beneficjenta Projektu o ewentualnych zmianach swojej sytuacji zawodowej.
- Uczestnik/czka Projektu zobowiązany/na jest do składania podpisów na listach dokumentujących otrzymanie materiałów szkoleniowych, odzieży roboczej itp.
6. Polityka prywatności i poufności
Założenia dotyczące Projektu oraz związana z nim dokumentacja, poza informacjami udostępnionymi publicznie, są informacjami poufnymi, udostępnianymi na żądanie jedynie uprawnionym organom kontroli. Osobom zakwalifikowanym do Projektu oraz Uczestnikom/czkom Projektu przysługuje prawo wglądu jedynie do dokumentów dotyczących ich osoby. Zaznacza się jednocześnie, że dokumenty złożone na etapie rekrutacji, jak i trwania Projektu stanowią dokumentację Projektu i nie podlegają zwrotowi.
7. Postanowienia końcowe
- Sprawy nieuregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzygane są przez Beneficjenta Projektu.
- Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Beneficjenta Projektu w oparciu o akty prawne obowiązujące w prawie polskim i wytyczne obowiązujące dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
- Beneficjent Projektu zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian i uzupełnień do niniejszego Regulaminu.
- Dokumentacja będąca podstawą do rekrutacji i udziału w Projekcie, stanowiąca załączniki do niniejszego Regulaminu, przygotowana przy użyciu innych formularzy, wypełniona niekompletnie, podpisana nieczytelnie lub podpisana przez osobę inną niż zgłaszana do udziału w Projekcie, będzie odrzucana.
- Wsparcie/usługi w ramach projektu każdorazowo spełniać będą standardy dostępności dla polityki spójności 2014-2020 zapewniając, że OzN będą miały na równi z osobami pełnosprawnymi dostęp do projektu w zakresie:
-
- udziału
- użytkowania
- zrozumienia
- komunikowania się
- skorzystania z efektów.
W razie potrzeby, dostosowując się do charakteru i stopnia niepełnosprawności OzN.
6. Uczestnik/czka Projektu w momencie przystąpienia do projektu wyraża dobrowolną, nieodpłatną zgodę na wykorzystanie w okresie realizacji i na rzecz realizacji niniejszego projektu swojego wizerunku w postaci fotografii, filmów oraz innych materiałów informacyjno-promocyjnych, prezentujących dobre praktyki powstałe w trakcie uczestnictwa w Projekcie.
7.Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.09.2021 roku.
Załączniki do niniejszego Regulaminu:
- Formularz zgłoszeniowy.
- Oświadczenie Uczestnika/czki Projektu nr 1 wraz z klauzulą informacyjną
- Ankieta identyfikacji potrzeb Uczestnika/czki
- Ankieta badawcza – sytuacja Uczestnika/czki po zakończeniu udziału w projekcie (wzór).
- Regulamin zwrotu kosztów przejazdu i kosztów opieki nad dzieckiem lub dziećmi do lat 7 oraz osobami zależnymi.
- Umowa uczestnictwa w Projekcie (wzór).